lørdag 24. mars 2012

Barselsett igjen

Jeg ble spurt av en god kunde om å sy et barselsett til en liten som skal komme til verden i disse dager, og det kunne jeg jo ikke si nei til. De visste ikke kjønn, så det måtte være noe nøytralt. Og gjerne fargerikt. Jeg sydde først en body.


Deretter sydde jeg en rød bukse med hvit ribb og flatlock-dekorsømmer på sidene og framme. Og matchende smekke. 



Flatlocksømmer





Men plutselig fant jeg ut at jeg ville sy en brun bukse istedenfor. Sydde på en grønn stripe på som tar opp fargen til elefanten på bodyen (glemte detaljbilde i farta). Men da jeg var ferdig å sy, var jeg sannelig ikke sikker hvilket sett som ble finest... Så de fikk velge selv, og endte opp på det røde settet etter å ha diskutert litt frem og tilbake :)



..og den blivende mor får såklart matchende ammeinnlegg med :)) ull på baksiden.


Mønster: Eget. Body og bukser i str. 62. Smekker og ammeinnlegg one size.
Stoff: Bodystoffet er fra Tiljamiid, og buksestoffene er muligens begge fra Stoff og Stil. Ribb og ull til ammeinnleggene er fra Kreativ

4 kommentarer:

  1. Så mye fint du syr Nina! Og bloggen din var veldig søt! Ser frem til å følge med på hva du tryller frem:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det, Tilla! Og takk for bloggens første kommentar! ~<:-D
    Jeg er jo fortsatt en fersking i bloggverden, men man må jo begynne et sted :)) Du har en kjempefin blogg, så jeg vil gjerne følge deg også!

    SvarSlett
  3. Hei, måtte innom bloggen din for å sjekke hvem som hadde sydd den flotte barselgaven som kom med posten i dag! Settet, mønsteret og fargene falt virkelig i smak, og det virker som at det er veldig god kvalitet på plaggene. Tusen takk!
    Og de røde buksene likte jeg supergodt! ;)

    SvarSlett
  4. Hei Ragnhild! Så utrolig koselig tilbakemelding, takk for at du tok deg tid :) Og så godt å høre at settet falt i smak, håper babyen får nytte av klærne når den melder sin ankomst :))

    Hilsen Nina

    SvarSlett

Jeg blir alltid glad for kommentarer :)))