onsdag 25. juli 2012

Bursdagsbarn og sommersysler

Sommeren i nord har ikke vært noe å skryte av. Temperaturene vi har hatt truer ikke med å sprenge termometeret for å si det sånn, og svært så ofte får plantene riiikelig med vann... Heldigvis har vi vært på ferie, så vi har fått noen skikkelig flotte sommerdager på campingtur i Sverige :)) Før vi dro hadde vi feiring av husets 1-åring. Det var stor stas for lillemann, og for storesøster som fikk hjelpe til med forberedelser. Blant annet fikk hun pakke inn bursdagsgave til lillebror som hun selv hadde valgt ut på eget initiativ, og hun fikk pynte bursdagskrone.

 Og nå hadde jeg nesten tenkt å skryte av kaken jeg bakte til bursdagen, men så kom jeg på at jeg faktisk ikke gjorde annet enn å PYNTE kaka, det var nemlig min mor som laget kakebunnen... Men god var den, og bursdagsbarnet var fornøyd med å få smake litt :)
 Krona var mest populær av hodet, men den blir et koselig minne iallefall :)
"Trooo om jeg får lov å røre litt her nå da, siden jeg har bursdag...?"


 Siste vognposen i "gjengen" ble levert dagen før vi dro på ferie. Denne er en tykk og god vinterpose med fleecefôr som skal holde varm en liten gutt som hadde det ganske travelt med å komme til verden..
Ugleapplikasjon på lommen


 Bestilleren ønsket seg en knæsj farge på knyttebåndene, men jeg fikk ikke tak i vanlige anorakksnorer, så da ble det sydd knyttebånd av turkise kantbånd fra Stoff og Design.
 Jeg hadde lyst å lage en liten gave til den bittelille gutten som var på vei hjem fra sykehuset, og siden min gutt også ble født prematurt for et år siden, så jeg fant fram en av lillegutt sine prematurbukser og tegnet et nytt mønster på ei bukse i str 44. Det er smått! Smekkemønsteret til liten baby hadde jeg allerede klart fra da lillegutt var nyfødt. Da syntes jeg at de vanlige størrelsene ble voldsomt store til en liten baby på rundt 2 kg, og sydde flere bittesmå smekker til han. Det er så rart å sy så utrolig små klær, men SÅ koselig! De vil jo selvfølgelig ikke passe så lenge, men det er litt stas med noe å vokse ut av også.. :)
Måtte bare ta bilde ved siden av ei vanlig saks for å illustrere størrelsen. (Beklager dårlig mobilbilde.)


Stemningsbilde fra første feriedag.

4 kommentarer:

  1. Kor flink du e Nina! Og ungan e bare helt herlig <3

    SvarSlett
  2. Tar du imot bestilling på klær?

    SvarSlett

Jeg blir alltid glad for kommentarer :)))